Direct naar content

Pilot ut Welzijnsloket van start!

  • Maatschappelijk
  • Nieuws
  • Sociaal werk

Vanaf 2 januari 2025 zijn we gestart met ut Welzijnsloket. Dit loket helpt inwoners en zorgprofessionals uit Olst-Wijhe met vragen op het gebied van welzijn, mantelzorgondersteuning, cliëntondersteuning, werk en inkomen, veiligheid, vervoer, sport, leefstijl en cultuur.

Hoe werkt het?
Heeft een inwoner een vraag? Of zoekt de inwoner hulp? Of wil de inwoner meer informatie over de sociale organisaties in onze gemeente? Neem dan contact met ons op.
Onze medewerkers van ut Welzijnsloket luisteren, adviseren over de diensten en mogelijkheden binnen onze gemeente en zorgen indien nodig voor een goede doorverwijzing. Samen zoeken we naar oplossingen die passen bij de situatie.

Pilotperiode
Het eerste kwartaal van 2025 is ingericht als pilotperiode. We zijn gestart en gaan de komende tijd door ontwikkelen. We zullen doorlopend evalueren en peilen waar de behoeftes liggen zodat ut Welzijnsloket zo goed mogelijk aansluit op de inwoners.
Medio april volgt de officiële lancering van ut Welzijnsloket met een promotiecampagne gericht op de inwoners van onze gemeente.

Bereikbaarheid
ut Welzijnsloket is 24/7 te bereiken via onze website: www.welzijnsloket.uthuus.nl.

  • Via de website: vul het contactformulier in en één van de medewerkers neemt binnen twee werkdagen contact op.
  • Telefonisch: liever telefonisch contact? Bel dan op maandag, woensdag en donderdag tussen 10.00-12.00 uur naar 0570 56 36 00.
  • Fysieke afspraak: uiteraard is het ook mogelijk om een afspraak te maken. ut Welzijnsloket is gevestigd in het Holstohus (Jan Schamhartstraat 5) in Olst. Vul voor een afspraak het contactformulier in of bel naar bovenstaand telefoonnummer.

Samenwerking en doel
ut Welzijnsloket is een samenwerking tussen ut Huus, Evenmens, MEE Samen, Vriendendiensten en de gemeente Olst-Wijhe. Vanuit de gemeente en partners in het voorliggend veld bleek de behoefte om te komen tot een gezamenlijk ‘loket’.
Een makkelijk vindbaar aanspreekpunt, waar inwoners en doorverwijzers passende ondersteuning krijgen en niet worden doorgestuurd van ‘het kastje naar de muur’. Daarnaast komt er door registratie meer overzicht in hulpvragen die spelen binnen de gemeente, waardoor we als voorliggend veld ons aanbod nog beter op kunnen afstemmen. Tot slot hopen we hiermee vragen bij het WMO-team te verminderen.

Het opzetten van één aanspreekpunt voor het voorliggend veld is een opdracht van de gemeente Olst-Wijhe en wordt uitgevoerd door ut Huus.

Activiteit organiseren?

Wij hebben de ruimte!