Direct naar content

‘Mentale gezondheid bespreekbaar’ met Hanna Verboom

  • Jongeren
  • Missie Lekker in je Vel

Mentale gezondheid onder jongeren en jongvolwassenen vraagt steeds meer aandacht. Daarom worden jongeren uit Olst-Wijhe gestimuleerd om deel te nemen aan een bijeenkomst in MIMIK, waar zij samen met anderen in gesprek gaan over thema’s als stress, somberheid en welzijn. De avond is bedoeld voor jongeren vanaf 15 jaar en hun naasten, zoals ouders, vrienden, familie en andere geĆÆnteresseerden, en wordt georganiseerd door Vriendendiensten.

Tijdens de bijeenkomst vertelt Hanna openhartig over haar eigen ervaringen met mentale klachten, waarna haar documentaire Samen uit de Schaduw wordt vertoond. Aansluitend volgt een gesprek met een jongerenpanel en het publiek over vragen als: waarom lukt het om erover te praten, wat helpt bij herstel en waar kun je terecht voor steun. Het doel is om mentale gezondheid beter bespreekbaar te maken: praten helpt!

De activiteit sluit aan op de campagne Lekker in je Vel en draagt bij aan bewustwording en het bespreekbaar maken van mentale gezondheid. Meer informatie over deze avond is te vinden op de website van Vriendendiensten.

Vind je het lastig om alleen naar de bijeenkomst te komen of om zelf een groepje te vormen? Team Jongerenwerk helpt waar mogelijk met het samenstellen en begeleiden van een groepje, zodat deelname laagdrempelig en toegankelijk blijft.
Heb je vragen of wil je graag aansluiten? Neem dan contact op via h.yakob@uthuus.nl.

Missie: Lekker in je Vel
Van 1 tot en met 12 juni staat Olst-Wijhe in het teken vanĀ Missie: Lekker in je Vel.Met deze campagne zet ut Huus samen met lokale partners activiteiten rondom bewegen, ontmoeting en (mentale) gezondheid extra in de schijnwerpers. Ook worden nieuwe activiteiten georganiseerd en krijgen jongeren zelf een stem: wat helpt hen om lekker in hun vel te zitten?
Klik hier voor meer informatie over deze weken.

Datum
Tijd -
Locatie Elders

Activiteit organiseren?

Wij hebben de ruimte!